Тора Шилд
Виконаний у формі
гострокінцевого дверного отвору, на лицьовій стороні вигравірувано зображення
двоголового орла з короною, та двох левів що тримають позолочені скрижалі з
заповідями. Під скрижалями медальйон з напівстертим дарчим написом:
ז'נ' ה'ת' מהורי אלשר(ה) בן מהור ...אל י'צ'
Це
подарував вчений наш вчитель, пан і рабин Алішер (Алішах) син вчителя нашого
пана і рабина (Шмуеля?) нехай скеля його береже його.
На лицьовій стороні обабіч
візерунку вигравірувано також два слова на івриті «свята» і «субота», і встановлено оправу під декоративні скляні
прикраси.
Парохет
Парохет прямокутний, з синього оксамиту, підкладка
льняна, у верхній частині пришиті петлі та пластикова фурнітура-кріплення. В
середній частині білими нитками вигаптовано зірку Давида та напис на івриті:
לזכר עולם את נשמות הנהרגים בשנת תשב-ג ר' חיים צבי בר'
מנחם מענדל
לזכר עולם את נשמות הנהרגים בשנת תשב-ג ר' חיים צבי בר'
מנחם מענדל מרים לאה בת ר' אברהם וד הכהן רייזל בת ר' יצחקד ת'נ'צ'ב'ה
Переклад:
Для вселенської пам’яті душ що загинули в роки 702-703 (5702-5703 від сотворіння світу, 1941-1943
Р.Х.):
рав Хаїм Цві син рава Менахема Менделя, Мариам Леах
донька рава Абраґама Дауда коена, Райзель донька рава Ицхака
Нехай душі їх будуть зав’язані у вузол життя.
указка для читання Тори
Указка виконана в формі палиці, що поступово звужується
до одного з кінців, де до неї припаяно деталь у формі людського п’ястука з
витягнутим пальцем, вона прикрашена двома поясками, орнаментованими в
бідермаєрівському стилі, та вкрита вигравіруваним дарчим написом:
ז'נ' ה''ר
היים ארון ב'ר'מרדכי
יהדא נ''י שעערל'ה'ה'ק'
שמירט התפלה עבור נשמת
אהותא טשתא ע''ה ת'נ'צ'ב'ה'
на руків’ї та ближче до завершення дату:
בחודש אב שנת
תרצב
«Це подарував Хаїм Арон син рава Мордехая Єгуди, нехай
свіча його горить, Шир, для святого товариства Шмірет Хатфіла (Стражі Молитви),
за душу його сестри Ташти (Тобіашти?), мир їй, нехай душа її буде зав’язана у
вузол життя
В місяць
ав року 692
На предметі присутні клеймо майстра “VA” тадержавне
австрійське віденського пробірного управління.
Синагогальні предмети
До цього розділу віднесено декорації Тори, як текстильні, так і срібні (корони, щити, і т.д.), інші елементи синагогального інтер’єру, такі як канделябри, лампи, а також речі, що використовуються в ритуалах, які проводяться в синагогах. Ця підгрупа може частково перетинатися з наступними підгрупами ритуальних предметів (Сімейні,.Громадські). Ряд речей, що стосуються скоріше особистого чи сімейного боку релігійності, використовуються, як правило, в синагозі. Так, наприклад, обряд обрізання традиційно проводився в синагогах. Це не була обов’язкова вимога, обряд міг бути проведений і вдома, і тому, наприклад, інструменти для обрізання - ніж, і.т.і. до синагогальних речей не відносяться, тоді як крісло для цього обряду - це однозначно предмет синагогального інтер’єру. Такі речі як тфілін та таліт (чоловіче молитовне покривало) також одягаються як правило в синагозі чи у встановленому місті групової молитви, а тому потрапляють як до сімейних, так і до синагогальних. Часто фігуруватимуть одночасно в двох підгрупах і речі що стосуються громадських організацій. Це пов’язано як з тим, що в єврейському суспільстві синагога була центром громадської діяльності, так і тим, що традиційні єврейські громадські організації (благодійні союзи) дуже часто утримували синагогу і, відповідно, володіли комплектом синагогальних предметів.